lørdag den 11. juni 2011

Kolde wraps med laks og stegt rullepølse og jordbær med flø' til dessert

Her kommer så dagens tredje og sidste indlæg - sikken en aktiv dag jeg har haft. Aftensmaden i dag stod på to forskellige slags kolde wraps. Den ene var med varmrøget laks, og den anden slags var med stegt rullepølse og mozzerella. Mange vil måske rynke på næsen, når man siger stegt rullepølse, men undervurder det ikke, det smager meget af bacon, hvilket jo egentlig er meget naturligt, da det er stort set samme stykke kød. Jeg er ofte meget økonomisk i min madplan, så vi slipper for at smide for meget mad ud, og på den her måde gik en pakke rullepølse, som bare stod og stod, ikke til spilde.
Rullepølsen skåret i strimler og steges ved lidt over middel varme indtil den er gylden
De færdige wraps skåret over og serveringklar
Grøn salat med resten af mozzerellaosten, som ikke kunne proppes i wrapsene
Min tallerken - ups, jeg kom til at tage en bid, før billedet blev taget
Opskriften er lidt frit fra leveren, da man jo som sådan kan fylde alt i. Men jeg startede med at brede fire wraps ud på køkkenbordet, og dem smurte jeg så med flødeost. Man kan jo bare væølge sin favorit-flødeost, men jeg brugte en med radise og en med hvidløg/persille, fordi det lige var det, vi havde i køleskabet. Herefter bredes der salatblade ud over det meste af wrap'en. Jeg kom agurker, forårsløg, rød snackpeber og radiser i wrapsene og så ellers plukket varmrøget laks i de to af dem, og den stegte afkølede rullepølse og mozzerella, som var skåret i skiver, i den anden af dem.
Til maden fik vi en grøn salat med resterne af mozzerellaen på toppen. Salaten bestod af icebergsalat, ærter, agurk og radiser.

Det er lørdag, og manden har været på arbejde hele dagen, så han skulle forkæles lidt her til aften. Desserten stod derfor på nye danske (Fynske) jordbær med fløde (flø' - hedder det her på Fyn), mælk og sukker. Det er simpelthen kræs. Begejstringen var desværre så stor, at jeg aldrig fik taget et billede af desserten, før jeg kastede mig over den. Men her er et billede af jordbærrene, da de var blevet plukket og drysset med sukker:

Mmm... Så begynder sommeren altså for alvor, nu mangler vi bare, at jordbærrene i vores egen have bliver modne
Nye danske jordbær er altså kræs. Og blomsterne, som man kan se i baggrunden, fik jeg af manden i torsdags, da jeg fik min forhåndsgodkendelse og dermed er færdiguddannet cand. public. (Kandidat i Analytisk Journalistik). Det gav blomster og et smukt maleri, som er bleve hængt op i vores soveværelse. Jeg er en heldig pige :)

2 kommentarer:

  1. Ejj, hvor ser det godt ud!! :-)

    Skal du ikke med til vores madbloggertræf i aug.??

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Ja, det var også super lækkert - god måde at bruge rester på ;)

    Jeg ville rigtig gerne, men jeg er "desværre" på bryllupsresjse indtil d. 26. august, så det må blive næste gang. Det lyder ellers som et super arrangement, og så er det jo her på Fyn :)

    Sommerhilsener fra
    Louise

    SvarSlet