tirsdag den 4. september 2012

Kokosis

Jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til at smide en rest af kokosmælk ud, som jeg havde til overs efter at have lavet en wokret, så jeg fiflede lidt, og det kom der en ret lækker og let dessert ud af. Og så fik jeg lejlighed til at bruge vores fine lille ismaskine.

ismaskinen er i gang - 10 minutter og så er der is

Cremet kokosis med friske hindbær
Kokosis
1/2 dåse kokosmælk
50 gram kokosmel
2 æg delt i hvide og blomme for sig
1 spsk vanillesukker
2 smsk rørsukker

Bland kokosmælken og kokosmelet med vanillesukkeren, og stil blandingen i køleskabet i et par timer. Når kokosmelet har suget noget af væsken og er blevet blødt, piskes æggeblommerne med 1 spsk sukker til de er hvide og luftige. Vend æggemassen med kokosmassen. Hviderne piskes med 1 spsk sukker til de er stive og vendes i blandingen. Kom massen i en ismaskine i 10 minutter eller lad den fryse under hyppig omrøring i minimum 4 timer.

Server med friske hindbær eller anden frugt for at bringe lidt syrligt til desserten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar