onsdag den 1. maj 2013

Pandekager uden sukker

Mission nogenlunde sukkerfri måned er sat i gang. Idéen er, at jeg jo har termin om en måned, så jeg vil forsøge at give lillepigen bedst mulig næring den sidste måneds tid, så hun ikke fødes som sukker-junkie. Nu skal det selvfølgelig ikke lyde som om, at jeg ikke spiser andet end sukker, jeg tror egentlig, at jeg spiser ret normalt. Men nu forsøger jeg at undgå sukkeret helt. Derfor og fordi jeg havde en rest af vanilleyoughurt lavede jeg disse sukkerfri pandekager.

En stak pandekager med vanilleyoghurt og banan i stedet for sukker

Pandekager uden sukker (12-15 stk)
4 dl Vanilleyoghurt fra cheasy
3 æg
1 banan
0,5 dl øl
2 dl mel
1 tsk bagepulver
Vand

Mos bananen godt, og bland med æg, øl og vanilleyoghurt. Kom de tørre ingredienser op i blandingen, og pisk det grundigt sammen. Spæd op med vand lidt efter lidt, indtil dejen har den ønskede konsistens - jo tyndere dej, desto tyndere pandekager. Jeg steger altid pandekager i smør, det smager bedre end olie og giver den helt rigtige stegeflade.

Pandekagerne blev spist med jordbær, banan og flødeskum - bare fordi det er sukkerfrit, behøver det jo ikke være alt for sundt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar