søndag den 7. juli 2013

Nougatis med jordbær

Jeg burde måske starte med at undskylde de manglende indlæg, men det vil jeg ikke, for jeg nyder i den grad min lille babybobbel og hygger med lillepigen, så det vil jeg ikke undskylde for. Jeg har virkelig ikke haft tid til at lave det store i køkkenet, men her kommer fredagens dessert, som smager skønt. Min hjemmelavede is er i virkeligheden frossen råcreme, men det smager så skønt.

Is med daim og friske jordbær

Daim er intet mindre end fantastisk i is
Nougatis
4 dl fløde
4 æggeblommer
2 vanillestænger af god kvalitet
4 spsk sukker
3 double daim

Pisk æggeblommer, vanillekorn og sukker til en stiv æggesnaps. Pisk flødeskum. Hak Daim og vend alle ingredienserne sammen. Hæld massen i en ismaskine og kør til den er frossen, eller stil i fryseren i seks timer, rør i massen hver anden time. Spis isen med frisk frugt, vi spiste jordbær til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar