lørdag den 7. september 2013

Blåbærmuffins med marcipan

Efter at have fundet en frosting, som jeg rent faktisk kan lide, er jeg blevet lidt mere åben overfor cupcakes - eller muffins med creme på, som de hedder her hjemme. Så med en rest af marcipan i køleskabet blev det til inspirationen til disse lækre muffins med blåbær og marcipan. De er pyntet med en mascarpone frosting.
Lækre, svampede muffins

Blåbærmuffins med mascarponefrosting

Pyntet med blåbær og revet marcipan

Mascarponefrosting med vanille

Blåbærmuffins med marcipan
50 gram blødt smør
0,5 dl sukker
2 spsk vanillesukker
2 æg
200  gram marcipan
0,5 dl mælk
1 dl mandelmel
2 dl hvedemel
1,5 tsk bagepulver
250 gr blåbær

Mascarponefrosting
250 gram mascarpone
150 flormelis
2 vanillestænger

Pisk smør, sukker og vanillesukker luftigt. Kom æggene i, og pisk det godt igennem. Riv marcipanen, og tilsæt dem i dejen sammen med mælk. Bland mel, mandelmel og bagepulver i en skål for sig, og pisk det i dejen lidt efter lidt. Pisk til der ikke er nogle klumper. Vend blåbærrene i dejen. Fordel dejen i 12 muffinsforme, og bag dem ved 170 grader varmluft i 20 minutter. Vent med at pynte dem, til de er helt afkølede. Når de skal pyntes, piskes alle ingredienserne til frostingen sammen, og kagerne pyntes.

2 kommentarer:

  1. Hej med dig! Håber I har det skønt og nyder barslen :)
    Jeg sidder med benet oppe, da jeg er blevet opereret. Derfor har jeg fået ryddet op på bloggen og har lavet en liste med links over de blogs jeg læser. Her er du selvfølgelig at finde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Bianca
      Nej da, hvad har du dog lavet?
      Er glad for, at du stadig følger med her, vi har lige været en uge på Mallorca, så glæder mig til at læse, hvad der er sket på mine yndlingsblogge (heriblandt din) imellemtiden :)

      Slet