lørdag den 22. februar 2014

Marengs med chokoladeswirl

Disse lækre marengs er inspireret af opskriften på chocolat, jeg plejede ellers at lave dem med kakao, men det er meget bedre med smeltet chokolade, så det vil jeg gøre fremover. Bagetiden kan varieres alt efter, om man vil have et blødt eller et sejt indre, jeg er mest til det bløde indre, så jeg bagte dem ikke i så lang tid.

En luftig og nem kage, som går godt til kaffen.

Der bliver cirka 15 marengs af denne portion. 

Denne portion røg ned til en enkelt kop kaffe - ups.

Marengs med chokoladeswirl
4 æggehvider
150 gram sukker
0,5 tsk eddike
1 spsk vanillesukker
75 gram mørk chokolade
75 gram ristede, afskallede hasselnødder

Pisk æggehviderne stive, og tilsæt sukker, vanille og eddike lidt efter lidt. Pisk marengsen indtil sukkeret er opløst. Smelt chokolade i en gryde ved svag varme. Hak nødderne groft, og vend dem i marengsmassen. hæld chokoladen i marengsmassen, og vend et par gange rundt. Sæt klatter af marengs på en bageplade med to skeer, og bag ved 100 grader varmluft i 1-1,5 time (jeg bagte dem i en time). Lad dem køle af på bagepladen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar